דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם בקרן בערבות המדינה וותק העסק חשוב? 

מאת    [ 29/12/2014 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 1562 פעמים ]

כל עסק קטן יודע שכאשר הוא מגיש בקשה לקרן בערבות המדינה הוא נבחן על ידי נציגי הקרן. בחינת בקשה לגיוס הלוואה לעסק בקרן בערבות המדינה הוא תהליך שבו נציגי הקרן בוחנים את בקשת העסק לגיוס הלוואה בערבות מדינה ולוקחים החלטה האם להעביר המלצה חיובית לבנק המלווה או לדחות את בקשת העסק. הוויכוח הקיים בקרב עסקים קטנים הוא, איזה גורמים הכי משפיעים על החלטת הקרן האם לאשר את ההלוואה בערבות המדינה או לא. די ברור שהנתונים הכספיים של העסק, מצב האובליגו שלו, חוזק רציונאל הבקשה ויכולת ההחזר הם הגורמים העיקריים, אבל, יש הרבה עסקים קטנים אשר טוענים שגורם שנות הוותק של העסק הוא גורם שמשפיע רבות על החלטת הקרן. לאחרונה, הקרן הציגה נתונים לגבי מתן ההלוואות לעסקים בשנים 2012-2013 בהתפלגות לפי שנות וותק. זהו התפלגות שמאפשרת לבדוק, האם שנות הוותק משפיעות על מתן ההלוואות של הקרן.

לשם כך נציג 4 קטגוריות וותק שלעסקים קטנים: עסקים קטנים עם וותק של עד שנה, עסקים קטנים עם וותק של בין שנה לעשר שנים, עסקים קטנים עם וותק של עשר שנים ועד עשרים שנה ועסקים בעלי וותק של מעל עשרים שנה. השוואה בין קטגוריות אלו לגבי סך ההלוואות שהוענקו לעסקים הקטנים באותם קטגוריות תענה לנו על השאלה האם יש הבדל מהותי בקבלת הלוואות בערבות מדינה בין העסקים הקטנים לפי שנות וותק.

לעסקים קטנים עם וותק של עד שנה הועמדו 719 הלוואות בערבות מדינה. ההלוואות בערבות מדינה שהוענקו לעסקים צעירים אלו מהוות 13.4% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים קטנים.

לעסקים קטנים עם וותק של בין שנה לעשר שנים הועמדו 2,892 הלוואות בערבות מדינה. הלוואות בערבות מדינה אלו מהוות קרוב ל-54% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים קטנים.

לעסקים קטנים עם וותק של עשר שנים ועד עשרים שנה הועמדו 1,145 הלוואות בערבות מדינה. הלוואות בערבות מדינה אלו מהוות קרוב ל-22% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים קטנים.

לעסקים קטנים עם וותק של מעל עשרים שנה הועמדו 610 הלוואות בערבות מדינה. הלוואות בערבות מדינה אלו מהוות קרוב ל-12% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים קטנים.

אם כך, לפי הנתונים הללו בהחלט ניתן להסיק שהשפעת וותק העסק אינו משפיע על קבלת המלצה חיובית על הלוואה בערבות המדינה מהקרן בערבות המדינה. זאת מכיוון שמספר ההלוואות אשר הוענקו בקרן בערבות המדינה בין שנת 2012 לשנת 2013 אינו עולה ככל שקטגוריית וותק העסק גדולה יותר. לכל קטגוריה הוענקו מספר רב של הלוואות בערבות מדינה. אפילו יש יותר הלוואות שהועמדו לעסקים צעירים עם וותק של עד שנה לעומת עסקים וותיקים עם וותק של מעל עשרים שנה. גם רוב ההלוואות בערבות המדינה שהוענקו לעסקים אלו לעסקים עם וותק ממוצע.

כמובן שיש לקחת בחשבון שיכול להיות שיותר עסקים בעלי וותק קצר יותר נזקקים ליותר הלוואות להשקעה והתפתחות העסק מעסקים וותיקים אשר אינם מתקשים לגייס אשראי אך עדיין ניתן להסיק שלפי הנתונים הללו עסקים קטנים מקבלים המלצה חיובית בקרן על סמך הנתונים הבריאים שלהם ויכולת גיוס ההלוואה והחזרה ולא בעקבות שנות וותק העסק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב